Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
محمود احمدی نژاد


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




سیاسی » مشاهیر سیاسی » تعداد بازدید: ١١٥٤٧٩٠٢
محمود احمدی نژاد
امتیاز:

Notice: Undefined variable: sharttime in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 244

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271

دکتر محمود احمدی نژاد در سال ۱۳۳۵ در آرادان گرمسار در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد، وی چهارمین فرزند خانواده می باشد و در یک سالگی به همراه خانواده در محله نارمک تهران ساکن شد. پدر او به شغل آهنگری مشغول بود و از این راه خانواده را مدیریت می کرد. وی دوران تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در همین محله پشت سر گذاشت و با کسب رتبه ۱۳۲ در کنکور سراسری سال ۵۴ در رشته مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایران تحصیلات عالی خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۶۵ در مقطع کارشناسی ارشد همین دانشگاه پذیرفته شد و در سال ۱۳۶۸ به عضویت هیات علمی آن در آمد وی در سال ۱۳۷۶ موفق به کسب درجه دکترا در رشته مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل گردید.

احمدی نژاد طی سالهای تدریس در این دانشگاه که در دوران ریاست جمهوری نیز ادامه داشت راهنمایی دهها پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه های مختلف مهندسی عمران، راه و حمل ونقل و مدیریت ساخت را بر عهده داشته است.

وی پیش از پیروزی انقلاب و در دوران دانشجویی با شرکت در مجالس سیاسی و مذهبی وارد فعالیتهای سیاسی شد.

تهیه و توزیع اعلامیه های حضرت امام خمینی و شرکت در تظاهرات از دیگر فعالیتهای وی در این زمینه بود.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از پایه گذاران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران بود و به عضویت اولین شورای مرکزی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان( دفتر تحکیم وحدت) در آمد و همراه با دیگر اعضا با امام خمینی(ره) ملاقات کرد.

در سال ۱۳۵۹ ازدواج کرده و بعد از مدت کوتاهی به همراه خانواده عازم آذربایجان غربی شد و در دوران تعطیلی دانشگاهها به علت انقلاب فرهنگی به عنوان معاون فرماندار و فرماندار در شهرستانهای ماکو و خوی به خدمت پرداخت و در اواخر این دهه به عنوان مسوول پشتیبانی جنگ در استانداری کردستان و بعد به عنوان مشاور استاندار به خدمت مشغول بود، همچنین به مدت دو سال در جبهه های غرب در کسوتهای مختلف رزمندگی –مهندسی رزمی تا عملیات در عمق خاک دشمن -در دفاع مقدس ملت ایران مشارکت داشت.

در سال ۱۳۷۲ به عنوان مشاور فرهنگی وزارت فرهنگ و آموزش عالی برگزیده شد و پس از مدت کوتاهی به عنوان اولین استاندار به اردبیل رفت. در دوران استانداری وی، استان اردبیل با وجود تازه تاسیس بودن استان و دشواریهای جوی در فعالیتهای عمرانی استان برتر شناخته شد.

محمود احمدی نژاد از پایه گذاران موثر ائتلاف آبادگران بود که با پیروزی در انتخابات دور دوم شوراهای اسلامی شهر و روستا در تهران توسط این شورا به شهرداری تهران برگزیده شد.

خدمات بی شاءبه و بر قراری ارتباط مناسب با شهروندان در شهرداری تهران فضای امید و نشاط جدیدی در جامعه ایجاد نمود.

در سال ۱۳۸۴ مردم شریف ایران به شهردار تهران اعتماد نموده و سکان مدیریت اجرایی کشور را در رقابت به سیاستمدارن بزرگ حاضر در صحنه انتخابات به احمدی نژاد سپردند.

راه اندازی سفرهای استانی هیات دولت –بیش از صد سفر-، ارتباط بی واسطه و نزدیک با مردم و مشاهده مشکلات از نزدیک از اقدامات مهم وی در دوران نخست ریاست جمهوری وی بود.

از دیگر اقدامات مهم وی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

توزیع سهام عدالت، بیمه روستاییان و عشایر، بهینه سازی مسکن روستاییان، سهمیه بندی مصرف سوخت، اجرای طرحکارت سوخت، هدفمندی یارانه ها، مسکن مهر، رونق بورس اوراق بهادار، افزایش تولید و صادرات و دهها مورد دیگر که در این مطلب نمی گنجد.

در سال ۸۸ در انتخاباتی باشکوه با بالاترین درصد مشارکت و با رای بی نظیر مردم مجددا به ریاست جمهوری اسلامی برگزیده شد.

در دوران ریاست جمهوری وی ایران توانست در عرصه های مهم فناوری هسته ای به پیشرفتهای قابل ملاحظه ای دست یابد، همچنین فضایی شدن ایران و پیشتازی ایران در عرص های تولید علم در این دوره محقق گردید.

در زمینه سیاست خارجی به می توان اقتدار بی سابقه جمهوری اسلامی، کسب ریاست جنبش عدم تعهد، برگزاری باشکوه اجلاس سران این جنبش و استقبال بی سابقه مردم لبنان از رییس جمهور ایران اشاره کرد.

ایشان در دوره دوم ریاست جمهوری خود را در سال ۹۲ به پایان رسانده و هم اکنون در فعالیتهای دانشگاهی مشغول می باشند.

ایشان همچنین در زمینه های ذیل فعالیت داشته است:

مدیر مسوول روزنامه همشهری

موسس و عضو انجمن تونل ایران

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین

عضو انجمن مهندسین راه و ترافیک آسیا و اقیانوسیه



توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

محمود احمدی نژاد

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,